Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Thursday, January 1, 2009

1.1.2009 - Welcome 2009

Sempena pagi tahun baru ni, pagi2 lagi aku dah bangun untuk siapkan breakfast.......
Semalam aku beli semua bahan2 untuk masak nasi lemak pagi ni.....

Untuk pengertahuna semua inilah kali pertama lepas berkahwin aku masak nasi lemak, sebelum ni aku tak yakin aku boleh masak nasi lemak ni....takut tak menjadi tapi pagi ni ia telah menjadi kenyataan..... Aku terasa bangga dengan diriku ni.....

Bila aku rasa plak sambal + telur + ikan bilis fuhhhh sedap rupanya.... (disebabkan hubby aku belum bangun pagi lagi, so aku tak tau apa komen dia). Aku lampirkan gambar nasi lemak yang aku masak pagi ni. (timun tak dak kat kedai semalam)




Persediaan: tengah lembutkan santan, sejukkan telur rebus dan hirisan bawang dan halia untuk dimasukkan ke dalam nasi.

Sambal tumis baru jer lepas masak ni...merahkan


Nasi lemak baru jer masak....(gambar kabur sebab tengah berasap)


Inilah hasilnya.......... ikan bilis tu aku goreng ranggup baru best kunyah

4 comments:

marie said...

wah..akak pun buat bekfas nasi lemak weekend hari tu tapi tak sempat snap, lapar sgt dah..

Nuisanc3 said...

farah, ko try la pakai daun limau macam aku cakap tu.. syedap dan wangiiiii... :D

sedap nye tgk sambal ko.. aku lapa..

Anonymous said...

farah nak rasa nasi lemak yg ko buat laaa!!!!!! aku tak breakfast lagi ni. haha

Sweetiepink-couture said...

Looks tempting!