Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Tuesday, February 3, 2009

3.2.2009 - Perut makin membesar!!!


Salam,


Dah lama aku tak bercerita pasal kandungan aku....

So far sekarang baby aku dah berusia 20 minggu lebih ckit.......

Perubahan pada diri aku agak ketara sekarang...perut dah membesar....banyak baju dah tak muat...so banyak la duit aku keluarkan untuk membeli pakaian baru... nasib baik la ada makcik2 aku yang sudi menderma baju mengandung diaorang dulu (tapi old fesyen la) yang boleh aku buat pakai di rumah....


Aku hanya risaukan berat aku jer sekarang...ntah naik ker dan terus naik lagi ker........

Risau sebab kalau terlebihnaik Dr. akan marah aku terus kena buat ujian kencing manis......

Tapi orang tua2 cakap kat aku plak bagus la berat naik...... Dr. plak cakap suruh aku kawal berat badan !!!?????

So i'm confuse now...apa yang aku buat sekarang just kurangkan makan nasi jer...sehari sekali.....


Any of my friend got any suggestion regarding this matter?? kalau ada sudi2 la kongsi yerk...

Exercise aku sekarng ni aku lebih banyak berjalan....... itu jer....niat nak swimming memang dah lama cuma kolam kat umah tu hari2 penuh...waktu yang tak penuh adalah malam.... malamkan tak elok kalau ibu mengandung kena air sejuk........


Gambar ini menunjukkan kandungan berusia 20 minggu. Comeinya macam tengah hisap jari......

5 comments:

Anonymous said...

I pon dok control makan.. my doc siap saund lg "jgnla nampak sume benda nk makan.." hehehe.. Tp kan rasenye bagus gak mcm tu sbb nanti baby takde la besau sgt and badan kita pon senang nk kurus balik.. kalau 1st baby besau sgt payah nk kuar and teruk gak la sakit ms nk deliver nanti..

Anonymous said...

owh....camtu? bkn ibu mengandung mmg kena tambahkan berat badan mengikut kadar tertentu ke?

Anonymous said...

kena tambah dlm 10-15 kg throughout pregnancy & accordingly dgn line chart doc.. hehehe

Anonymous said...

farah, dh tau baby boy or girl ke?

Farah Zahirah said...

baby belum tau lagi girl ker boy..... tunggu next check up macam mana plak