Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Wednesday, May 6, 2009

6.5.2009 - KIni KemBaLI

Salam,

Lama betul aku tak mengarang di blog aku ni.....

Rasanya hari ni aku akan menceritakan perkembangan kandungan aku yang dah mencecah 8 bulan ni.... (ada komen dari Quntum..."Ko ni citer la pasal kandungan ko kat blog") itu la komen yg sering aku dengar dari quntum......

So far...... setakat ini alhamdulillah...baby sihat mummy dia pun sihat. Baby ni dah semakin aktif dan semakin besar....last 3 weeks aku ada pergi private clinic buat scanning.... tapi baby ni dia sembunyi2 la tak nak tunjuk boy or girl.... Doktor cakap baby dah besar susah nak nampak ...masa tu doktor ada mentioned baby dah berat 2kg berat aku dalam 71.8kg tapi semalam pergi check up berat aku dah naik lagi 72.8kg so rasanya berat baby pun sama naik dengan mummy dia.....

Perasaan aku sekarang ni memang tak sabar nak tengok baby aku ni...tak sabar nak tengok dia pakai baju, seluar, sarung tangan/kaki yang aku dah beli tu......

Secara fizikal sememangnya aku sudah agak berisi...sampai balik kampung hari tu semua tegur aku dah kurus kering macam dulu..... hubby aku pun macam makin berisi jugak (terutama perut dia) untuk pengetahuan semua sejak aku pregnant hubby aku ni makin kuat makan itu la perubahan ketara yang aku nampak.....

Baby plak semakin hari semakin aktif.....gerakan dia pun semakin kerap dan agresif... sampai kadang-kadang penat aku dibuatnya...tapi seronok tau dapat tengok perut bergerak2.... hanya ibu mengandung jer boleh nampak benda bergerak2 dalam perut dia.... Kalau aku aktif jer baby lagi la aktif....

So, sekarang ni aku hanya menunggu hari dan waktunya untuk melahirkan baby sulung aku ni..... doktor jangkakan 13 Jun 2009.................. berdasarkan padangan orang sekeliling ada yang cakap anytime jer sekarang ni baby boleh keluar.... SO STAND BY...!!!!!!!!!!!!

1 comment:

ara said...

gemini baby. hehe