Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Monday, November 17, 2008

17.11.2008 - Syukur!!!

Sabtu lepas, member aku kahwin dekat Bahau N9. So memang aku kena pergi kenduri member aku ni...sebab masa aku kahwin dulu dia sanggup pergi umah aku kat Butterworth. Sepanjang hari aku berdoa agar alahan aku tak teruk sangat sepanjang hari tu...... Alhamdullillah semuanya ok jer cuma nak masuk maghrib jer aku mula rasa mual2 dan nak muntah...tapi ok jer.

Perjalanan ke Bahau:
Aku bangun awal hari ni....lepas kemas2 rumah then aku turun kafe bawah belikan breakfast untuk husband aku. Best nya hari ni husband aku boleh bangun awal plak tu, maklumla tau wife dia nak g jalan so dia bujang sekejap ambil hati la namanya tu..... Siap berpesan2 lagi kat jangan lupa bawa plastik lebih la, air, towel (prepare takut2 alahan nanti). Prihatin jugak...

Sepanjang perjalanan sampai la R&R Seremban (tak silap aku) aku masih mampu bertahan mungkin sebab bercakap tak berhenti2 agaknya.... punya la ramai manusia kat situ sampai aku pun tak tahun nak makan apa??? Pilihan terakhir = aku beli Hot Dog jer..... sambil aku menikmati Hot Dog tu tiba2....?????? Que Haidar lalu depan aku dengan gaya dia yang smart tu aduh terus terpaku aku sekejap...aduh comeinya dah la pakai serba putih menampakkan laku kecomeiannya hari tu..... Lepas tu lalu pulak Pierre Andre aduh selekehnya...dengan jambang, misai tak terurus jer aku tengok dia ni.... dah la pakai serba hitam.... Masa Pierre lalu ada la sekumpulan budak2 nakal kat situ perli dia...."No Komen...saya No komen" (kata2 Pierre sekarang bila di interview oleh MELODI). Then Que lalu lagi terus aku habiskan Hot Dog aku memang comei la dia ni....

Ku terus kan perjalanan, bila dah keluar exit Senawang aku ok lagi tapi bila dah lalu Bukit Putus (dekat area Kuala Pilah) aku mula naik risau keta dah la slow nak mampus driver lain bawa..tambah plak jalan sempit...lori banyak aduh aku mula naik risau....nasib baik member2 aku ni ajak aku sembang sambil makan limau so tak ada apa2 masalah berlaku kat aku...... (aku risau muntah jer...malu tau)

Punya la jauh nak p umah member aku ni.....sampai2 jer rumah kenduri kita orang terus di layan macam VIP dapat special parking lagi. Dah abis makan, borak, makan petang lagi, posing sana sini, then kita orang pun gera balikKL. tapi kali ni memang tak lalu jalan Bukit Putus tu lagi dah kita orang terus ker Alor Gajah walaupun jauh tapi jalan dia tak memeningkan. LEga ckit.

Aku bersyukur sangat aku tak banyak kerenah sepanjang perjalanan tu...kalau tak sian member2 aku ni nak melayan aku punya alahan.

1 comment:

Anonymous said...

No komen. Haha