Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Saturday, October 11, 2008

11.10.2008 - Weekend!!

Hari ni awal2 pagi husband aku hantar aku ke umah ayah Ngah dia....dia ada tournament futsal (kononnya risau aku sorang2 kat umah la tu).

Tapi ada baiknya aku kat umah pakcik dia ni.......Makan FREE, so aku tak payah susah2 nak fikir masak apa..... sampai jer terus aku pergi dapur...fuyooo Spagehti ..... Nasi Impit kuah kacang... Kuah Lodeh..Rendang Ayam...... sedapnya...... (rezeki baby hari ni)

Nak download gambar2 makanan tu tapi guna lap top orang nie... tak leh bluetooth.... (konon2 buat kenangan)

Pakcik aku ni hari ni baru tau aku pregnant....so diaorang terus tak bagi aku buat kerja kat dapur.....boring la macam nie... Aku memang orang takleh duduk diam...So aku p dapur ambil nasi impit...ambil pisau...ambil papan potong... Ha jadi jugak kerja aku hari nie... (dia orang buat open house) Aku tolong toskan spagehti. Akhirnya buat kerja jugak....

Lepas tu lepak tengok TV layan citer Kala Malam Bulan Mengambang...... baru la aku boleh tengok citer ni sepenuhnya...masa mula2 raya hari tu separuh jer....
Citer ni ada mesej dia tersendiri...... (buatkan aku tefikir)

Cerita pasal filem yang ditayangkan di TV nie...semalam aku layan betul citer Ayat-ayat Cinta....first time citer Indonesia yang best macam nie..... terlalu banyak mesej dalam citer nie.... Kebesaran kuasa Allah, Pengorbanan seorang isteri, kejujuran seorang insan......(banyak lagi yang dapat aku pelajari dari citer tu........ Kalau dia tayang lagi pun aku akan tengok jugak.... Scene yang paling aku terpegun adalah masa Si MAria seorang Kristian mampu menghafal Surah Mariam sepenuhnya....... Ya ALLAH.... (aku sendiri tak mampu).......
Bagi yang belum menonton aku sarankan menonton.......

No comments: