Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Thursday, October 23, 2008

23.10.2008 - Klinik E1

Pagi nie...lepas breakfast aku terus ke Blok E1 jumpa doktor.....nak ambil ubat demam dengan selsema ni..... penat aku menanggung demam dan selsema ni....

So Dr pun check aku...dia kata u makan ubat ikut time insyaallah cepat sembuh... Dr bagi la ubat2 tu.... salah satu daripada ubat tu akan menyebabkan aku mengantuk so aku kena jer stand by jer nie...takut terlelap.....

Dr. ada bagi advise kat aku...u dah boleh dah pergi jumpa Dr dekat Polikinik terdekat dengan umah untuk buat buku pregnant (buku merah)... so aku citer la kat dia yang aku dah call Poliklinik Komuniti Seri Kembangan tanyakan hal ni tapi staf nurse kat sana surh jumpa Dr bila baby dah 11 atau 12 minggu... So aku pun confius....tapi penerangan Dr pagi nie....membuatkan aku yakin untuk terus buat check up minggu depan jer..... at least aku boleh tau perkembangan baby macam mana....

Any of my ada nasihat atau cadangan lain berhubung perkara ini please ye... comment....

4 comments:

Anonymous said...

dh buleh pg checkup eh?..
aku pon nk buat gakla..

Al Hadi said...

ya, aku pun

Anonymous said...

hadi, ko nak checkup ape? haha.

farah, kan aku dah kata ari tu suh pegi cpt.. lenkali ko dgr ckp aku je.. tayah dgr ckp nurse tu.. asik2 yg betulnye aku.. asik2 yg salah nye nurse.. hehehhe

Ju@Lucky^Mummy said...

kalo buku merah tu.. oklah kalo buat awal2.. biasanye akan check BP, HB, berat n blood type.. kena ambik darah for HIV, VDRL.. others history sakit @ operations.
biasanya jantung baby akan mula dgr up to 12weeks.. thats why start jumpa dr after 12 weeks.. okey!!